• Serieavslutning Lindefallets SK borta!

    Dags att spela seriespelets sista match och en viktig match för att slutföra seriesegern men även skapa goda vanor och stanna kvar på vinnarspåret. Matchen innebär också sista chansen att spela ihop laget inför play off i en ren matchmiljö. Viktig match därför ur många perspektiv. Vi hoppas våra nya spelare fortsätter att leverera som de gjorde sist i Bomhus såklart men att hela laget hittar sitt spel och spelarna sina roller. Ikväll kommer vi också få veta vilka vi får möta i play off så vi är nog ganska många som kommer hålla ett öga på Dalaserien som också spelar sista omgången ikväll. Ludvika ligger bäst till men de har en mycket svår bortamatch mot Hedemora SK som fått rejäl fart i serien efter en tung svacka under hösten. Sellnäs har samma poäng men sämre målskillnad men de möter jumbon Älvdalen på bortaplan. Om båda lagen skulle förlora så öppnar det upp för Björbo som har bäst målskillnad men är tre poäng efter både Sellnäs och Ludvika. De känns som en rejäl outsider. Hur som helst så önskar vi alla spelare och ledare stort lycka till i Hälsningland ikväll! A-lag 13 feb 0kommentarer
  • 7 snabba till # 7 Gustav "Gurra" Nordström

    Vi fortsätter vår rundresa för att lära känna våra spelare lite närmare. Idag har turen kommit till poängmaskinen och grovjobbaren # 7 Gustav Nordström! 1. Vad fick dig att börja spela ishockey? Vet inte riktigt, pappa tog med mig till ishallen sen blev det bara så 2. Vilken är din största förebild? Robin Larsson!! 3. Har du något favoritlag? Brynäs!! 4. Vad är det bästa med att spela i HHC? Laget, är ett grymt gäng 5. Har du någon dold talang eller hobby vid sidan av hockeyn? det blir mycket golf 6. Vilken är din favoritmat och dryck? mat är pasta!!, dryck cola zero, 7. Vad använder du för klubbor och skridskor? Ccm klubbor och ccm skridskor Vi säger tack till "Gurra" och önskar lycka till i play off! A-lag 13 feb 0kommentarer
  • Bilder från Mira och Levis straffläggning

    Nu finns L-G Abrahamsssons snygga bilder från Mira och Levis strafflläggning publicerade på hemsidan under menyn bilder på huvudsidan. Stort tack till L-G att vi får använda hans bilder. https://admin.laget.se/HoforsHC/Picture/EditFolder/2472059 Hofors HC 12 feb 0kommentarer
  • Säsongen är över för # 21

    Igår fick vi lite tråkiga nyheter gällande vår # 21 Gustav Andersson som hoppats på en comeback nu i februari månad. Tyvärr har skadan inte läkt som tänkt och något ytterligare spel denna säsong blir det inte. Väldigt tråkigt för Gustav och tråkigt för oss som följer Hofors HC och hade önskat se honom på isen. "Gurra" hälsar att han satsar på nästa säsong. Kontraktet är redan påskrivet. Vi önskar Gustav en bra rehabilitering och att skadan läker som tänkt framåt. A-lag 12 feb 0kommentarer
  • Visa fler nyheter